prpdryousefi

https://prpiran.com/

prpdryousefi

https://prpiran.com/

ماندگاری پی آر پی زانو

ماندگاری پی آر پی زانو مسئله ای است که هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج دارد. افرادی که دچار بیماری های زانو هستند و از زانو درد رنج می برند به دنبال راه درمان هستند. تزریق پی آر پی زانو یکی از روش های درمانی است که بدون جراحی کمک می کند تا شما درد زانوی خود را درمان کنید. ماندگاری پی آر پی زانو به عوامل مختلفی بستگی دارد. حالا سوال اینجا بوجود می آید آیا تزریق پی آر پی زانو موثر است و ماندگاری دارد یا خیر؟

ماندگاری پی آر پی زانو

در حالی که نتیجه درمان برای هر بیمار متفاوت است و همه بیماران به روش دقیقاً یکسان به درمان پاسخ نمی دهند. اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تسکین ارائه شده توسط تزریق PRP می تواند شش تا نه ماه طول بکشد. با این حال، این تسکین فورا اتفاق نمی افتد.

پس از یک درمان، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا عوامل شفابخش کار ترمیم خود را انجام دهند. اما به محض انجام آنها، نتایج می تواند از نظر کاهش درد و افزایش تحرک چشمگیر باشد. اگر درمان اولیه بعد از سه ماه یا بیشتر به نتایج مطلوب نرسید، می توان تزریق دوم را انجام داد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. یک تحقیق در آمریکا نشان داد که بیماران مبتلا به استئوآرتریت یک هفته پس از دریافت تزریق PRP کاهش درد را مشاهده کردند و این نتایج به مدت شش ماه به طول انجامید.

اطلاعات SICOT-J در مورد ارزیابی مبتنی بر شواهد در مورد استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در ارتوپدی این یافته ها را نشان می دهد و همچنین گزارش می دهد که PRP به طور کلی شش ماه طول می کشد، اما می تواند با تزریق های نگهدارنده دوره ای گسترش یابد.

 شرایط دوره اثربخشی تزریق PRP : 

  • شرایطی که تزریق PRP به سمت آن هدف قرار می گیرد
  • وضعیت کلی سلامت بیمار دریافت کننده تزریق
  • نحوه واکنش بدن به دور اولیه درمان

این نتایج برای تزریق PRP امیدوار کننده است، مزایای تجربه شده توسط هر فرد بر اساس مورد به مورد بستگی دارد. بیمارانی که برای یک بیماری تزریق PRP دریافت می کنند ممکن است نتایج متفاوتی را تجربه کنند.

دکتر ناصح یوسفی

پی آر پی تراپی

درمان PRP از فاکتورهای رشد و بهبودی برای هدف قرار دادن بیماری های مختلف استفاده می کند. یک مجله آمریکایی پزشکی ورزشی عنوان کرده که بدن انسان حداقل 60 فاکتور رشد و ترمیم مختلف دارد که بسیاری از آنها جراحات را التیام می بخشند و عملکردهای دیگری را انجام می دهند. اساس درمان PRP جداسازی عناصر مفید بیولوژیکی در جریان خون (پلاکت ها) و تزریق مجدد آنها به ناحیه آسیب دیده است.

هدف تزریق پی آر پی:

  • آسیب روتاتور کاف یا تاندونیت
  • آسیب آرنج رباط های کشیده یا پارگی
  • آسیب های زانو، از جمله آرتروز
  • اختلال در نعوظ

از آنجایی که که درمان پی آر پی از مکانیسم های بهبودی بدن خود بیمار به صورت متمرکز و هدفمند استفاده می کند، در تزریق پی آر پی خطر کمتری وجود دارد. این یکی از مزایای اولیه این تزریق ها در مقایسه با سایر گزینه های درمانی، تهاجمی تر است.


ماندگاری پی آر پی زانو 

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

 

روش پی آر پی از جراحی ایمن تر است

در مواجهه با درد مزمن مفاصل، بسیاری از افراد برای تعویض مفصل زانو خود جراحی را انتخاب می کنند، به خصوص اگر فیزیوتراپی بی اثر باشد. با این حال، هر عملیاتی با خطراتی همراه است. بسیاری از روش‌هایی که ممکن است بیمار به جای تزریق PRP انجام دهد، می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب جدی شود.

عوارض جراحی زانو:

  • عوارض مربوط به بیهوشی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
  • عفونت در نواحی تحت تاثیر جراحی
  • خونریزی بیش از حد، که می تواند داخلی یا خارجی باشد
  • از دست دادن حس
  • لخته شدن خون
  • واکنش‌های نامطلوب ناشی از داروها و درمان‌های مراقبت‌های بعدی
  • فلج شدن

حتی با وجود این خطرات عمده، عمل جراحی تضمینی برای موثر بودن آن نیست. به همه این دلایل، قبل از در نظر گرفتن این اقدام تهاجمی، PRP را به عنوان یک دوره درمانی در نظر بگیرید.


روش درمانی پی آر پی

 

تزریق PRP ممکن است به درمان بیماری های مرتبط با مفاصل کمک کند

تزریق پی آر پی را می توان به هر مفصلی در بدن که به مرور زمان دچار آسیب شده یا بدتر شده است، انجام داد. از این روش می توان برای هدف قرار دادن بیماری های مرتبط با مفصل در قسمت های مختلف بدن استفاده کرد، مانند موارد زیر:

  • شانه ها
  • مچ دست دست ها
  • زانو
  • مچ پا

شواهد مختلف از اثربخشی درمان PRP برای بیماری های مختلف مرتبط با مفصل حمایت می کند. به عنوان مثال، با توجه به بررسی سیستماتیک مطالعات پیش بالینی و شواهد بالینی در مورد PRP برای دژنراسیون مفصل در جراحی زانو، تروماتولوژی ورزشی، آرتروسکوپی، تزریق PRP ممکن است عملکرد کلی بیولوژیکی مفصل را بهبود بخشد و عواملی را تولید کند که ترمیم را تشویق می کند.

استئوآرتریت یک مشکل رایج است، به ویژه در بین ورزشکاران و سایرین که ساییدگی و پارگی قابل توجهی در زانوهای خود دارند. این عارضه از تحلیل بافت و غضروف در مفصل ایجاد می‌شود و درد و سفتی فزاینده‌ای را در افرادی که از آن رنج می‌برند ایجاد می‌کند. فقط افراد مبتلا به آرتریت میزان این وضعیت ناتوان کننده را درک می کنند. توانایی فرد برای حرکت بدون درد را محدود می کند و می تواند تأثیر نامطلوبی بر کیفیت کلی زندگی فرد داشته باشد.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

نتیجه

برای اینکه بیمار بتواند ماندگاری پی آر پی زانو را بیشتر تجربه کند و از این تزریق به بهترین نتیجه ممکن برسد باید در انتخاب پزشک مناسب خوب تحقیق کند. نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو این را نشان می دهد که مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها که با مجوز رسمی فعالیت می کنند نتایج خوبی داشته است. مراکز پی آر پی ایران در تزریق پی آر پی از روش ها و تحهیزات روز استفاده می کنند. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی تهران محسوب می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی ایران نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در این مرکز را مشاهده کنید. 

 

 

 برای دانلود مقاله ماندگاری پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

زمانی که شما برای درمان درد زانوی خود از روش تزریق پی آر پی زانو استفاده می کنید باید بعد از این عمل به توصیه های پزشک خود مبنی بر مراقبت های پس از پی آر پی زانو استفاده کنید. در ادامه این مقاله به مراقبت های بعد از تزریق PRP می پردازیم و این توصیه ها را مرور می کنیم.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

روز اول تا سوم بعد از پی آر پی زانو:

بعد از تزریق، این احتمال وجود دارد که درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط را در محل تزریق تجربه کنید. این طبیعی است و نشانه آن است که بدن شما با تزریق تطبیق دارد و در حال بهبود است. برای کمک به بهبودی بهتر است هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید. مهم است که هیچ دارویی را بعد از عمل خود مصرف نکنید، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک تجویز شود. به این دلیل است که هر دارویی می تواند بر روند بهبودی یا سایر عوارض جانبی تأثیر بگذارد.

استفاده ار داروهای زیر بعد از تزریق قطع شود:

  • 4 هفته پس از عمل داروهای ضد التهاب استفاده نشود.
  • گیاهان رقیق کننده خون، مکمل ها یا ویتامین ها به مدت 21 روز پس از عمل
  • قطع استروئیدهای سیستماتیک تا 6 هفته بعد از عمل
دستورالعمل های مهمی که باید بعد از تزریق PRP دنبال کنید عبارتند از:
  • در 3 روز اول پس از عمل از قرار دادن یخ یا حرارت در محل تزریق خودداری کنید.
  • در چند روز اول پس از تزریق پی آر پی زانو از حمام آب گرم یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  • مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی تا دو روز یعد از عمل ممنوع است.
  • در 24 ساعت اول بعد از عمل از حمام کردن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

دکتر ناصح یوسفی

 

دستورالعمل های 4 هفته پس از عمل

در این مرحله پس از تزریق پی آر پی زانو، باید به تدریج فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید. در این مواقع شما می تانید تمرینات خود را شروع کنید. ورزش مناسب بخش مهمی از نتایج بلندمدت است و ما می توانیم به شما کمک کنیم تا قبل از انجام عمل پی آر پی، تعیین کنید کدام تمرینات برای نیازهای شما مناسب تر است.

  • شما باید روزی 3 الی 4 بار یخ را به مدت 20 دقیقه روی محل تزریق گذاشته شود.
  • داروهای ضدالتهابی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) را می توان برای کمک به کنترل درد باقیمانده در این زمان مصرف کرد، طبق دستور مصرف شود.
  • شما باید از استفاده نوشیدنی های الکلی، سیگار کشیدن و مقادیر زیاد کافئین اجتناب کنید.

دستورالعمل های 5 هفته پس از عمل

در این مرحله بعد از تزریق پی آر پی زانو، ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که فیزیوتراپی را شروع کنید تا به بهبودی طولانی‌مدت دست پیدا کنید. قرار ملاقات بعدی برای شما تعیین خواهد شد تا با پزشک یا تیم پزشکی ما ملاقات کنید تا روند بهبودی شما را بررسی کند. مهم است که این ویزیت ها را ادامه دهید حتی اگر بهبودی شما به خوبی پیش رود. اگر تغییراتی در برنامه درمانی شما وجود داشته باشد، پزشک ما قادر خواهد بود آن تصمیمات را برای شما اتخاذ کند.

 

مراقبت بعد از پی آر پی 

 

بیشتر بدانید: پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

 

چرا تزریق پی آر پی زانو جواب می دهد؟

پلاکت ها بخشی از خون هستند که حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین هستند. فاکتورهای رشد و پروتئین ها در ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده بسیار مهم هستند. PRP درمانی با تسریع روند بهبودی بدن و آوردن بهبودی به مناطقی از بدن که به طور معمول این بهبودی را دریافت نمی کنند، کار می کند. مفاصل بدن شما، تاندون ها و رباط ها جریان خون محدودی دریافت می کنند. بنابراین در بیشتر موارد، برای این مناطق بسیار دشوار است که به تنهایی بهبود یابند. تزریق PRP خود به طور مستقیم به محل آسیب با تشویق رشد و بازسازی، بهبود سلول های جدید و سالم کار می کند.

 

رفع درد زانو با پی آر پی 

 

خطرات بعد از تزریق PRP

  • ممکن است بعد از عمل پی آر پی درد در محل تزریق وجود داشته باشد.
  • اگرچه تزریق PRP زانو با تجهیزات استریل شده مناسب انجام می شود، اما احتمال بروز عفونت در محل وجود دارد که این مطلب بسیار نادر می باشد.
  • بدن برخی از بیمارها شاید سرم را پس بزند و واکنش آلرژیک به تزریق نشان دهد که در موارد نادر باعث بوجود آمدن یک موقعیت خطر ناک برای حیات بیمار به نام آنافیلاکسی می شود. این نوع واکنش زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک ماده خارجی که آن را به عنوان خارجی تشخیص می دهد بیش از حد واکنش نشان می دهد. با این حال، به دلیل استفاده از خون خود بیمار برای ایجاد سرم تزریقی، احتمال آنافیلاکسی بسیار کم است.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

نتیجه

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی مواردی است که باید درست انجام شود تا بیمار روند بهبودی را به خوبی طی کند. در ضمن بیمار باید مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها را مورد بررسی قرار دهد تا مرکزی مطمئن را برای انجام درمان خود انتخاب کند.

مراکز پی آر پی ایران تحت نظارت مراجع ذی صلاح فعالیت می کنند و همین موضوع به انتخاب بیمار بیشتر کمک می کند. مراکز پی آر پی تهران و دیگر شهرها نیز باید مجوزهای لازمه را کسب کنند تا بیمار را از نحوه فعالیت خود مطمئن کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی فیلم نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی در این مرکز را مشاهده فرمائید. 

 برای دانلود مقاله مراقبت های بعد از پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

پی آر پی زانو یک راه حل مناسب یا نامناسب؟ اگر شما هم یکی از بزرگسالانی هستید که مبتلا به درد زانو هستند، بیش از هر کسی می دانید که این وضعیت مزمن چقدر بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. از درد و سفتی در صبح تا کاهش تحرک که باعث می‌شود فعالیت‌هایی را که زمانی از آن لذت می‌بردید کاهش دهید، درد زانو می‌تواند به شدت کیفیت زندگی شما را مختل کند.

علاوه بر این، درمان‌های مرسوم برای درد زانو یا آرتروز زانو گاهی اوقات در تسکین و بهبود احساس و عملکرد شما کوتاهی می‌کنند. خوشبختانه پی آر پی زانو، یک جایگزین کاملاً طبیعی و بدون جراحی است که از پلاکت‌های فوق غلیظ شما برای تسکین استفاده می‌کند و ممکن است پی آر پی زانو همان چیزی باشد که برای بازگرداندن زندگی خود به آن نیاز دارید.

آیا  تزریق پی آر پی زانو جواب می دهد؟

برخی آزمایش های تصادفی‌ نشان داده‌اند که درمان با پلاسمای غنی از پلاکت مؤثر نیست. اما برخی آزمایش های بالینی نیز وجود دارند که استفاده از آن را تایید کرده است. خون شما حاوی فاکتورهای رشد هستند و دانشمندان بر این باورند که تزریق فاکتورهای رشد PRP از خون شما به ناحیه آسیب دیده به بافت ها کمک می کند تا بوسیله تولید سلول های تازه، خود را ترمیم کنند.

بنابراین تزریق PRP زانو می تواند به معکوس کردن آسیب بافتی موجود کمک کند. شواهد در مورد استفاده از PRP برای درمان درد زانو هنوز تایید نکرده است که این یک گزینه ایمن و موثر است یا خیر و مطالعات نتایج متناقضی را به همراه داشته است. طبق بررسی سال 2019، در حالی که بسیاری از مطالعات استفاده از آن را تایید می کنند، بسیاری دیگر می گویند تزریق PRP هیچ تاثیری ندارد.

در سال 2017، 14 آزمایش تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را با مجموع 1423 شرکت‌کننده انجام شد. نتایج نشان داد که PRP زانو ممکن است به مدیریت درد مرتبط با بیماری های زانو کمک کند. مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا PRP می تواند گزینه مناسبی برای مدیریت درد ناشی از بیماری های زانو باشد، مورد نیاز است.

 

\پی آر پی زانو 

 

بیشتر بدانید: کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

 

روند درمان به روش پی آر پی

ابتدا پزشک مقدار کمی خون از بازوی شما می گیرد. سپس نمونه خون را در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار داده تا اجزای آن جدا شود و یک سوسپانسیون غلیظ از پلاکت ها در پلاسما بدست آید. در این مرحله، تغییرات در روش ممکن است منجر به غلظت‌های متفاوت اجزای مختلف شود. در مرحله بعد پزشک زانوی شما را بی حس می کند و PRP را به فضای مفصلی زانو تزریق می کند. پس از مدتی استراحت، می توانید به خانه بروید. باید ترتیبی دهید که شخصی شما را به خانه برساند، زیرا ممکن است بعد از تزریق پی آر پی درد و سفتی ایجاد شود.

دوران نقاهت بعد از تزریق پی آر پی زانو:

پس از تزریق پی آر پی زانو پزشک توصیه های به شما می کند که عبارتند از:

  • در سه روز ابتدایی هر 2 تا 3 ساعت به مدت 20 دقیقه روی زانو یخ بگذارید.
  • برای کمک به مدیریت درد، تیلنول را مصرف کنید
  • از NSAID ها مانند ایبوپروفن اجتناب کنید، زیرا ممکن است اثر PRP را مسدود کنند
  • استراحت کافی داشته باشید و از فعالیت هایی که بر زانوی شما سنگینی می کند اجتناب کنید

ممکن است لازم باشد برای چند روز از عصا استفاده کنید تا وزن روی زانوی خود را کاهش دهید. توصیه های پزشک خود را در مورد قرار ملاقات های بعدی رعایت کنید.


prp ایران 

خطرات تزریق PRP

پی آر پی زانو  از خون خود شما استفاده می کند، بنابراین متخصصین می گویند که کاملا بی خطر است. با این حال تزریق به مفصل زانو می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، از جمله:

  • عفونت موضعی
  • درد در محل تزریق
  • آسیب عصبی در محل تزریق

با این حال محققان خاطرنشان کردند که این موارد غیر اختصاصی بوده و از عوارض جانبی سایر تزریق‌ها مهم‌تر نیستند. قیمت پی آر پی زانو می تواند بالا باشد و بیمه ها ممکن است آن را پوشش ندهند. قبل از شروع کار، متوجه شوید که چقدر هزینه دارد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

چه چیزی بر اثربخشی تزریق PRP تاثیر می گذارد؟

اثربخشی درمان پلاسمای غنی از پلاکت به عوامل مختلفی بستگی دارد، که عبارتست از:

  • سلامتی کامل شما
  • میزان آسیب دیدگی
  • نداشتن بیماری زمینه ای
  • آماده سازی برای پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی  زانو بهتر از جراحی است

در مواجهه با درد مزمن مفاصل، بسیاری از افراد برای تعویض مفصل زانو خود جراحی را انتخاب می کنند، به خصوص اگر فیزیوتراپی اثری نداشته باشد. با این حال، هر عملیاتی با خطراتی همراه است. بسیاری از روش‌هایی که ممکن است بیمار به جای تزریق PRP انجام دهد، می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب جدی شود. طبق موارد دیده شده، برخی از مشکلات مربوط به جراحی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عوارض مربوط به بیهوشی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
  • عفونت در نواحی تحت تاثیر جراحی
  • خونریزی بیش از حد، که می تواند داخلی یا خارجی باشد
  • از دست دادن حس
  • لخته شدن خون
  • واکنش‌های نامطلوب ناشی از داروها و درمان‌های مراقبت‌های بعدی
  • فلج شدن

حتی با وجود این خطرات عمده، تضمینی برای موثر بودن عمل جراحی نیست. به همه این دلایل، قبل از در نظر گرفتن این اقدام تهاجمی، PRP زانو را به عنوان یک دوره درمانی در نظر بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی

نتیجه

نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو نشان می دهد که این روش برای درمان مناسب است و می توان از شر درد زانو با استفاده از روش پی آر پی زانو خلاص شد. اما نکته اینجاست که بیمار برای اینکه تزریق پی آر پی ایران را به خوبی انجام دهد باید به طور دقیق و با تمرکز بالا مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهر ها را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند در طی درمان خیالی آسوده داشته باشد.

پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی فیلم تزریق پی آر پی در این مرکز را مشاهده کرده و نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی در یکی از بهترین مراکز پی آر پی غرب تهران را بخوانید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

 برای دانلود مقاله پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد روی لینک کلیک کنید.



کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

علم و پزشکی کمک کرده است تا از طریق پیشرفت ها و اختراعات بی نهایت با چندین بیماری مبارزه کنیم. یکی از درمان هایی که امروزه مورد بحث قرار گرفته است استفاده از روش های پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یا تزریق پی آر پی است. روش های تزریق پی آر پی با تسهیل فرآیند بهبودی برای آسیب های متعدد، از آسیب های زانو و ستون فقرات تا ریزش مو، محبوبیت زیادی در مراقبت های بهداشتی به دست می آورند.

تزریق پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت دارای دو قسمت است: پلاکت ها (سلول های خونی مسئول بازسازی بدن) و پلاسما (مایع تشکیل دهنده خون). از آنجا که پلاکت ها دارای توانایی لخته شدن عالی هستند و تکثیر سلولی را ترویج می کنند، تزریق PRP از خون با تعداد پلاکت بالا برای بهبود و درمان منطقه آسیب دیده استفاده می کند.

خون ابتدا در دستگاه سانتریفیوژ چرخانده می شود، تا جایی که اجزای تشکیل دهنده آن از پلاسما جدا شوند و پلاکت ها متمرکز شوند. نمونه خون از بیمار مجروح گرفته می شود در حالی که درمان PRP با تزریق محلول آماده شده به منطقه هدف، یعنی زانو یا تاندون زخمی انجام می شود.

پروتئین ها یا هورمون های خاص، شناخته شده به عنوان عوامل رشد، در منطقه هدف متمرکز می شوند تا روند بهبودی را تسریع کنند. پس از تزریق، بیماران درد و تورم را برای چند هفته تجربه می کنند. به طور کلی، عوارض جانبی تزریق PRP زیاد نیست و خطرات کمی دارد.

پزشک به بیماران توصیه می کند از فعالیت هایی که می تواند منطقه تحت درمان را تحت فشار قرار دهد یا آلوده کند، اجتناب کنند. علاوه بر این، مصرف NSAID ها برای کاهش درد محدود است زیرا داروهایی مانند ایبوپروفن با درمان PRP تداخل دارند. مانند هر درمان پزشکی دیگر، تزریق PRP مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارد. این می تواند بر تصمیمات بیمارانی که تحت درمان PRP زانو قرار می گیرند تاثیر بگذارد.

 

تزریق پی آر پی 

بیشتر بدانید:  درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی

 

مزایای تزریق پی آر پی

تزریق PRP مزایای متعددی برای بیماران آرتروز دارد که درمان مذکور را برای آسیب‌های زانو انتخاب می‌کنند. این مزایا به شرح زیر است:

درمان هایی که با جراحی انجام می شوند:

تزریق پی آر پی برای بیماران بدون جراحی مثمر ثمر و بی خطر است. این درمان زمانی که با سایر تغییرات سبک زندگی غیرجراحی مانند فیزیوتراپی، بریس‌بندی و کاهش وزن همراه باشد، می‌تواند نتایج مثبتی برای بیمار داشته باشد.

هر گونه درمان بر خلاف PRP دارای خطرات و عوارض جانبی خاصی از جمله توانبخشی طولانی مدت، تضعیف غضروف سالم و مشکلات معده یا قلب از داروها است. درمان های دیگر ممکن است درد را کاهش دهند، اما اثرات بهبودی آنها در دراز مدت ناچیز است. علاوه بر این PRP یک جزء اتولوگ است که از بدن بیمار به دست می‌آید و عملکرد طبیعی و در نتیجه کم خطر آن را نشان می‌دهد. با این وجود، تزریق PRP یک برنامه درمانی موثر است، اما درمان نهایی برای مشکلات پزشکی طولانی مدت نیست.

بهبود در زمان کمتر:

در مقایسه با سایر گزینه‌های درمانی برای استئوآرتریت یا سایر آسیب‌ها، روش PRP باعث بهبود سریع و بازسازی بافت می‌شود. بیماران پس از عمل PRP زانو می توانند به سرعت به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

درمان بدون زخم:

بر خلاف گزینه های درمانی جراحی، پی آر پی زانو هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد. هیچ برشی ایجاد نمی شود زیرا کل روش از طریق سوزن انجام می شود.

یک روش درمانی همه کاره:

یک درمان پزشکی چند وجهی و همه کاره است که معمولاً برای درمان آسیب‌های ناشی از ضربه ورزشی، تاندونیت مزمن، آرتروز، جوان‌سازی پوست، ریزش مو و بهبودی پس از جراحی استفاده می‌شود.


پی آر پی غرب تهران 

 

معایب تزریق PRP

مشخص نبودن قیمت تزریق prp: قیمت تزریق پی آر پی به تعداد تزریق و کیفیت تجهیزات استفاده شده بستگی دارد و نمی شود یک مبلغ مشخص را عنوان کرد.

مقدار پوشش بیمه: تعداد شرکت های بیمه ای که این عمل را پوشش می دهند نا چیز است و اگر هم تعداد این شرکت ها بالا باشد مقدار قیمتی را که پوشش می دهند مشخص نیست.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

چه چیزی بر اثربخشی تزریق PRP تاثیر می گذارد؟

چندین نتیجه متفاوت در مورد اثربخشی تزریق PRP وجود دارد. با این وجود، برای اکثر موارد آسیب دیدگی زانو، عوامل خاصی به غیر از خود عمل، نتیجه تزریق را تعیین می کنند که عبارتند از:

  • نوع آسیب - مزمن یا حاد
  • میزان سلامتی و  سطح ایمنی بدن بیمار.
  • ناحیه ای از بدن که نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد یا بیماری های زمینه ای

مسائل پزشکی مانند تاندونیت مزمن، استئوآرتریت لگن و زانو و سایر بیماری های مفصلی در واقع به شدت دردناک و ناخوشایند هستند. برای درمان در چنین مواردی، بسیاری از بیماران روش های PRP را انتخاب می کنند. با این حال، مزایا و معایب تزریق پی آر پی ما را گیج و مردد می کند.

دکتر ناصح یوسفی

نتیجه

مراکز تزریق پی آر پی ایران، پی آر پی تهران و سایر شهرها با توجه به میزان حساسیت این روش درمانی برای بهبود بیمار تلاش می کنند تا از بهترین تجهیزات استفاده کنند. مراکز پی آر پی ایران مانند دیگر کشورها از علم و تکنولوژی روز برای درمان موثر بیماران استفاده می کنند. بیمار نیز باید با دقت در بین مراکز PRP ایران یک مرکز معتبر و یا متخصص را انتخاب کند. تا در زمان درمان و بعد از آن به مشکل برخورد نکند و مراحل درمان خود را به خوبی طی کند. پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز حرفه ای پی آر پی تهران است که در طول درمان بیمار بهترین خدمات را ارائه می دهد. 

 برای دانلود مقاله کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب روی لینک کلیک کنید.

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی

اشخاصی که از آرتروز زانو رنج می برند راه های مختلفی را برای درمان آرتروز زانو امتحان کرده اند و به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکردند. درمان آرتروز به روش پی آر پی یکی از روش هایی است که برای درمان آرتروز زانو استفاده می شود که با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی به دست آمده است. درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی موثر است؟ آیا تزریق پی آر پی در درمان آرتروز موفق بوده است؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

آرتروز و علائم آن

آرتروز زانو باعث سائیدگی و فرسایش غضروف ها می شود که به مرور زمان غضروف ها را تخریب می کند و احساس درد را نیز بوجود می آورد. در کل یکی از شایع ترین علائم آرتروز زانو احساس درد در زانو است که انجام دادن بعضی فعالیت ها از جمله بالا رفتن از پله ها، آرام دویدن، دویدن را برای فرد درد آور می کند و همچنین در زانو تورم و التهاب بوجود می آورد. بعد گذشت مدتی آرتروز ممکن است شکل مفصل زانوی شما را تغییر دهد و آن را متزلزل و ناپایدار کند.


درمان آرتروز زانو

 

بیشتر بدانید:  بهبود در زانو با تزریق پی آر پی

چکونگی درمان آرتروز به روش پی آر پی

افرادی که سن بالای چهل سال را دارند معمولا درگیر آرتروز زانو می شوند که درمان آرتروز زانو به شرایط خود بیمار و میزان درگیری بیمار به آرتروز بستگی دارد. باید این را بدانید که درمان آرتروز زانو با عمل جراحی و بدون عمل جراحی ممکن است و اکثر پزشکان و متخصصین ارتوپدی درمان آرتروز زانو را بدون انجام عمل جراحی توصیه می کنند.

درمان هایی که با جراحی انجام می شوند: استئوتومی زانو، پیوند غضروف، تعویض جزئی مفصل زانو، تعویض مفصل زانو به طور کامل

درمان هایی که با عمل جراحی انجام می شوند: پی آر پی زانو، تزریق کورتیزون، استفاده از داروهای مسکن، فیزیوتراپی، تزریق ژل غضروف ساز

هر چه بیمار با شاخص توده بدنی طبیعی بهتر و سالم تر باشد، احتمال موفقیت تزریق PRP بیشتر است. اثربخشی به شدت آرتروز نیز بستگی دارد. PRP با حفظ و تثبیت غضروف باقی مانده در مفصل زانو عمل می کند. اگر آرتریت بسیار شدید باشد، یعنی درجه چهار، این نشان می دهد که غضروف کافی در مفصل زانو برای حفظ باقی نمانده است و بنابراین شانس موفقیت کمتر است.

تاثیرات درمان با پی آر پی

تزریق PRP یکی از روش های موثر و جدید برای بهبود درد زانو بوسیله آرتروز به حساب می آید. تزریق PRP روشی است کاملا بی خطر و تاثیر گذار برای درمان آرتروزهای خفیف، متوسط و حتی آرتروزهای پیشرفته محسوب می شود. تاثیرگذاری این روش به صورتی است که درد را تا حدود 60 تا 80 درصد به مدت یکسال کاهش می دهد.

در سال 2013 یک تحقیق منتشر شد، در این تحقیق 78 بیمار که از آتروز هر دو زانو رنج می بردند مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمایش تزریق prp در زانو انجام شد و این افراد را بعد از 6هفته، 3 ماه و 6 ماه بعد از تزریق مورد بررسی قرار دادند. بعد از این ارزیابی محققین متوجه شدند افرادی که با 1 یا 2 تزریق پی آر پی درمان شده بودند کاهش درد در زانو و عملکرد بهتر زانو را در مدت 6 هفته تا 3 ماه را تجربه کرده اند. همچنین طبق مطالعات جدید تر میزان تاثیرگذاری روش پی آر پی برای درمان آرتروز زانو را تایید می کند.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

مراحل درمان آرتروز با پی آر پی

مراحل تزریق پی آر پی برای استئوآرتریت زانو شامل ارزیابی رسمی توسط جراح مشاور زانو با ارزیابی فیزیکی و اشعه ایکس است. اگر استئوآرتریت زانو بین درجه یک تا سه باشد، پس آرتروز زانو را می توان با تزریق PRP درمان کرد. فرآیند تزریق PRP شامل کشیدن حدود 10 تا 15 میلی لیتر خون از بازو است. خون در حدود 3000 دور در دقیقه سانتریفیوژ می شود، سپس معمولاً حدود چهار تا شش میلی متر پلاسمای غنی از پلاکت تولید می شود.

سپس زانو با استفاده از مخلوط الکل و کلرهگزیدین تمیز می شود که هر گونه باکتری روی سطح پوست را از بین می برد و خطر عفونت را به حداقل می رساند. سپس PRP به مفصل زانو تزریق می شود. این کار را می توان با یا بدون کنترل اولتراسوند انجام داد. معمولا یک دوره سه تزریقی انجام می شود. این بستگی به نوع PRP تزریقی دارد. این می تواند هر دو هفته یکبار انجام شود و در برخی موارد، بسته به نوع PRP، می توان تزریق را به صورت ماهانه در یک دوره سه ماهه انجام داد.

 

دکتر ناصح یوسفی

آیا درمان آرتروز با پی آر پی دردناک است؟

تزریق PRP دردناک تر از تزریق استروئید یا هیالورونیک نیست. تحویل آنها فقط چند ثانیه طول می کشد. معمولاً در اطراف مفصل زانو احساس پری وجود دارد و تا یک هفته پس از آن زانو کمی گرم و متورم می شود. این موضوع جای نگرانی ندارد و این بخشی از فعالیت التهابی پلاکت ها است و کاملا طبیعی است. تزریق پی آر پی دارای ریسک بسیار کمی است. هیچ موردی از عفونت پس از تزریق PRP گزارش نشده است. گزارش های اصلی شامل مقداری درد یا ناراحتی خفیف و احساس گرما یا قرمزی پس از تزریق است. این یک عارضه جانبی منفی نیست و در واقع یک عمل بیولوژیکی را نشان می دهد که در مفصل زانو اتفاق می افتد.

آرتروز زانو 

نتیجه

برای اینکه در درمان آرتروز زانو نتیجه بگیرید باید به مراکز معتبر تزریق پی آر پی ایران یا مراکز تزریق پی آر پی تهران و یا سایر شهرها مراجعه کنید. آرتروز زانو یکی از بیماری هایی است که با روش پی آر پی درمان می شود. اگر مراکز خوب و متخصص تزریق پی آر پی ایران و پی آر پی تهران را به خوبی شناسایی کنید می توانید از انجام این عمل خیالی آسوده داشته باشید و به مقصود دلخواه خود برسید. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یک از مجرب ترین مراکز پی آر پی تهران به شمار می آید شما می توانید با مراجعه به سایت ما از نحوه عملکرد ما و نظرات مردم در مورد پی آر پی مطلع شوید.

 برای دانلود مقاله درمان آرتروز زانو با روش پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و درمان آرتروز زانو با روش پی آر پی