prpdryousefi

https://prpiran.com/

prpdryousefi

https://prpiran.com/

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

برخی از افراد در ارتباط با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سوال دارند. اوزون تراپی یکی از تکنیک‌های پزشکی بدون خطر است که در کلینیک‌ها و مراکز اوزون تراپی بسیار کاربرد دارد. تزریق گاز اوزون نه تنها باعث درمان درد، بلکه باعث ریشه یابی دردها و درمان عارضه‌های مربوط به ستون فقرات یا بیماری‌های بدخیم خواهد شد.

 

 

روش اوزون درمانی در مقایسه با دیگر روش‌ها از جمله تزریق استروئیدها و جراحی یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌آید. پس از سال‌ها مطالعه و بررسی در ارتباط با فواید و مزایای اوزون تراپی، پزشکان این روش را به عنوان یکی از درمان‌های قطعی بسیاری از عارضه‌ها پیشنهاد می‌کنند. برای آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، تا انتهای مقاله با ما باشید.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیفی وسیعی دارند؛ از درد زانو تا درمان انواع سرطان. درمان از طریق اوزون تراپی در زمان بسیار کوتاهی نتیجه بخش است و اثرات آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. همانطور که می‌دانید درد در اثر التهاب ایجاد می‌شود و التهاب نیز نتیجه آسیب به بافت بافت‌ها است. التهابات جلوی فرایند اکسیژن رسانی به بافت‌های آسیب دیده را خواهد گرفت و روند بهبودی فرد را کند می‌کند.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند 

زمانی که گاز اوزون تزریق می‌شود، انرژی در سلول‌ها افزایش می‌یابد و واسطه‌های شیمیایی فعال خواهند شد. این واسطه‌ها باعث‌ترمیم و بازسازی بافت‌های دچار آسیب می‌شود و بیمار طی چند جلسه علائم بهبودی را در خود مشاهده خواهد کرد. آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، برای بیماران اهمیت دارد. در مجموع این روش درمانی برای بهبود بسیاری از مشکلات از جمله موارد زیر بسیار مؤثر است:

1- دردهای مربوط به کمر و گردن

2- درمان بورسیت یا تاندونیت شانه

3- بهبود درد آرنج تنیس بازان

4- درمان زانو درد ناشی از آرتروز یا سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال

5- دردهای مزمن عضلات بدن

6- درمان بیماری‌های بدخیم ( انواع سرطان)

7- بهبود زخم‌های ناشی از دیابت

مقالات مرتبط: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که از طریق اوزون درمانی چه بیماری‌های درمان می‌شوند؟ یکی از بیماری‌های شایع مربوط به درد زانو و یا آرتریت زانو است که توسط اوزون درمانی بهبود می‌یابد.  بسیاری از افراد ممکن است از درد زانو رنج ببرند و نیاز داشته باشند به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند.

اوزون تراپی از متدهایی است که می‌توانید برای تسکین درد زانو از آن بهره ببرید و توسط پزشکان متخصص بسیار توصیه می‌شود. گاز اوزون به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث افزایش اکسیژن رسانی در مفاصل آسیب دیده می‌شود و به تدریج پس از چند جلسه مفصل زانو درمان خواهد شد.

کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

 

درمان بیرون زدگی دیسک کمر از طریق اوزون تراپی

بیرون زدگی دیسک کمر یکی از معضلات بیمارانی است که دچار عارضه دیسک کمر هستند و در زندگی عادی مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. اوزون درمانی از بهترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر بدون روش جراحی است. با توجه به اینکه گاز اوزون در فاست مهره کمر و مفصل ساکروایلیاک تزریق می‌شود، در درمان کمردرد بسیار اثربخش است. از این رو پس از چند دوره درمانی فرد علائم بهبودی را مشاهده می‌کند.

کاربرد اوزون تراپی برای درمان تنگی کانال نخاعی

برخی از بیمارانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند، طی مدت زمان طولانی مشکلات مربوط به کمردرد را نیز تجربه می‌کنند. تزریق اوزون از بهترین روش‌ها برای درمان تنگی کانال نخاعی است. ورود این گاز باعث کاهش دردهای بیمار می‌شود. ولی باید دقت داشته باشید که اوزون تراپی کانال نخاعی به راحتی صورت نمی‌گیرد و به تشخیص پزشک متخصص نیاز دارد.

بنابراین سعی کنید حتماً به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید که دارای پزشکان مجرب و متخصص در زمینه اوزون درمانی می‌باشند. چنانچه به دنبال بهترین کلینیک اوزون تراپی هستید، می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصر یوسفی مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا در زمینه تزریق اوزون می‌توانند به راحتی برای درمان شما عزیزان اقدام کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

درمان شانه منجمد از طریق روش اوزون تراپی

از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، عارضه شانه منجمد است. شانه منجمد یکی از بیماری‌هایی است که کپسول مفصلی کوچک و ضخیم می‌شود و قابلیت الاستیک این مفصل از بین خواهد رفت. در نتیجه این کپسول دور مفصل شانه را خواهد گرفت و مانع از حرکت آزادانه مفصل طی مدت زمان طولانی می‌شود.

برای این دسته از بیماران تزریق تسکین دهنده و تزریق اوزون تجویز می‌شود. جالب است بدانید که هنگام تزریق اولیه شانه درد بیمار به شدت کاهش می‌یابد و مفصل قابلیت حرکت پیدا خواهد کرد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

افرادی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند که از طریق اوزون درمانی بهبود یابند. اوزون تراپی یکی از روش‌های نوین علم پزشکی است که حتی برای درمان بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان پیشنهاد می‌شود.

روش اوزون درمانی اکسیژن در میان سلول‌های حرکت می‌کند و به مرور زمان سلول‌های سرطانی از بین می‌روند، چرا که سوخت و ساز سلول‌های سرطانی در شرایط بی‌هوازی بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

از دیگر بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان سینه و سرطان کبد هستند. برای درمان سرطان کبد تزریق گاز اوزون در سیاهرگ باب کبد صورت می‌گیرد. اما در درمان دیگر سرطان‌ها معمولاً تزریق اوزون در بازو انجام خواهد شد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

استفاده از اوزون تراپی برای پیشگیری از سرطان

جالب است بدانید از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان است. اما این روش نه تنها برای درمان بلکه برای پیگیری نیز بهترین گزینه است. در حال حاضر در علم پزشکی نوین برای افزایش سطح اکسیژن سلول‌ها و پیشگیری از بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان از روش تزریق گاز اوزون استفاده می‌شود. چنانچه شما بتوانید اکسیژن کافی را به سلول‌ها برسانید، هرگز این سلول‌ها دچار محرومیت اکسیژن نمی‌شوند و بیماری سرطان اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

خلاصه مطالب

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیف گسترده‌ای دارند. بسیاری از افرادی که دچار انواع عارضه‌های عضلانی، اسکلتی و بیماری‌های بدخیم هستند، می‌توانند از طریق این متد جدید، برای درمان خود بهره ببرند. در مطالعات پزشکی خوشبختانه اوزون درمانی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها مورد تأیید است و بیمارانی که دچار انواع عارضه‌ها از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، آرتروز و حتی سرطان هستند، برای بهبود بیماری‌های خود از این روش درمانی استفاده می‌کنند.

فواید اوزون درمانی بسیار زیاد است و افراد می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان با انجام اوزون تراپی ریسک ابتلاء به انواع بیماری‌ها را کاهش داده و سلامتی خود را تضمین کنند. اما چنانچه می‌خواهید مراحل اوزون تراپی با کمترین عارضه و خطر انجام شود، توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه کنید. کلینیک prp دکتر یوسفی با داشتن کادر مجرب از ارتوپد‌ها و توانبخشان کشور از طریق تزریق اصولی اوزون به درمان بیماری‌های شما بیماران گرامی کمک می‌کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.


منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

عوارض و مزایای اوزون تراپی

آشنایی با عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند از طریق این متد درمانی برای درمان انواع عارضه‌های ستون فقرات یا آسیب‌های عضلانی تحت درمان قرار بگیرند، بسیار اهمیت دارد. این متد سال‌ها است که مورد پژوهش و مطالعه از سوی متخصصان پزشکی قرار گرفته و تاکنون اثرات مفیدی بر طیف وسیعی از بیماران داشته است. تزریق گاز اوزون باعث افزایش گردش اکسیژن در جریان خون افراد و بهبود نواحی آسیب دیده می‌شود و اگر اوزون درمانی به صورت منظم انجام شود، به مرور تاثیرات زیادی بر بیماران خواهد داشت.

مزایای اوزون تراپی یا اوزون درمانی به حدی گسترده است که بسیاری از بیماران سعی می‌کنند به جای عمل‌های جراحی یا تزریق استروئیدها از آن استفاده کنند. برخی نیز در مورد عوارض اوزون تراپی سؤال دارند. باید در این خصوص اشاره کنیم که اگر اوزون تراپی توسط متخصصان توانبخشی انجام شود، کمترین عارضه را به همراه خواهد داشت. از آنجا که بسیاری در ارتباط با عوارض و مزایای اوزون تراپی سؤال دارند، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها 

عوارض و مزایای اوزون تراپی در علم پزشکی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و بیماران باید با فواید اوزون تراپی و خطرات احتمالی آن آشنا باشند. اوزون تراپی یکی از بهترین متدهای درمانی برای افرادی است که دچار عارضه‌های عضلانی و ستون فقرات هستند. در این متد گاز اوزون از طریق روش‌های مختلفی وارد بدن فرد می‌شود. روش‌های زیادی برای وارد کردن اوزون به بدن بیمار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روش مقعدی، واژینال، تزریق زیرجلدی و تزریق عضلانی اشاره نمود.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

اوزون تراپی از طریق روش هوموتراپی نیز انجام می‌شود و خون بدن بیمار در معرض اوزون قرار می‌گیرد و دوباره به بدن وی تزریق خواهد شد. در هنگام درمان بیماران از طریق روش اوزون تراپی ۹۸ درصد اکسیژن به جای می‌ماند. در این فرایند نمونه‌ای از گازهای فعال در بدن فرد افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث تولید آنتی اکسیدان خواهد شد.

از مهمترین مزایای اوزون درمانی کاهش التهابات نواحی دچار آسیب است که پس از چند جلسه تأثیر خود را نشان می‌دهد. اما در کنار فواید اوزون تراپی، ممکن است بیمار با عوارض آن مواجه شود. بنابراین پزشکان توصیه می کنند که حتما فرایند اوزون درمانی و مراقب های پس از آن را بررسی کنند.

[caption id="attachment_7933" align="aligncenter" width="600"]عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها  عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها[/caption]

آشنایی با مزایای اوزون تراپی

عوارض و مزایای اوزون تراپی قبل از شروع فرایند درمان باید مورد بررسی قرار گیرد. در طب جدید تحقیقات و مطالعات زیادی در زمینه درمان بیماری‌ها از طریق اوزون تراپی صورت می‌گیرد. در حال حاضر مزایای اوزون درمانی بسیاری از پزشکان را شگفت زده کرده است. از جمله فواید و مزایای اوزون تراپی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

بهبود زانو درد

درمان و بهبودی دیسک کمر

افزایش روند بهبود آرتروز گردن

درمان کامل دیسک گردن

تقویت سیستم ایمنی

افزایش عملکرد ورزشی

تقویت کردن سیستم تنفسی

[caption id="attachment_7930" align="aligncenter" width="600"]آشنایی با مزایای اوزون تراپی آشنایی با مزایای اوزون تراپی[/caption]

از بین بردن  باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، مخمرها، انگل ها

تسکین درد ناشی از زخم ها و شکستگی ها

بهبود دهنده سیستم گردش خون با پاک کردن شریان ها و وریدها

محدود نمودن آسیب های ناشی از سکته مغزی

کاهش دادن ریتم غیرطبیعی قلب

عملکرد بهتر مغز و حافظه و سیستم محافظ عصبی

کاهش دادن خطرات و عوارض دیابت

افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها

افزایش استقامت بیمار

بهبودی الگوی خواب

ترمیم بافت‌ها از طریق افزایش سرعت آزادسازی فاکتورهای رشد

افزایش آنتی اکسیدان‌های موجود در بدن

کاهش دادن التهابات مزمن

حفظ انسجام غشای RBC در نتیجه فعال شدن مسیر پنتوز

کاهش یافتن ویسکوزیته خون

جوانسازی پوست

با مراجعه به کلینیک prp دکتر یوسفی به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی غرب تهران می‌توانید عوارض و خطرات اوزون تراپی را به میزان قابل توجه کاهش دهید، چرا که تمام مراحل درمان تحت نظر توانبخشان و پزشکان متخصص انجام می‌شود. برای ثبت نوبت خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

مهمترین عوارض اوزون تراپی

اوزون تراپی در کنار فواید بسیاری که دارد، ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. برخی از این عوارض ممکن است به دلیل شیوه نادرست درمان ایجاد شود. برخی عوارض نادر نیز به علت حساسیت‌ها و تداخل به وجود می‌آیند.

اوزون چنانچه در یک مکان نامناسب استفاده شود، باعث تحریک بیش از حد بافت ریه می‌شود و افرادی که مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند بیماری‌های انسداد ریه هستند، ممکن است به دچار مشکلات حاد شوند.

یکی دیگر از عوارض اوزون تراپی این است که اگر فرد بیش از حد اوزون دریافت کند، پس از ورود میزان گاز تزریقی به ریه‌ها ممکن است دچار تنگی نفس شود. در کل مهمترین عوارض اوزون تراپی را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

1- گرفتگی و ناراحتی روده

یکی از خطرات اوزون تراپی زمانی رخ می‌دهد که گاز اوزون وارد بدن بیمار می شود و به قسمت روده آسیب می‌رسد.

2- آمبولی هوا

چنانچه حباب‌های هوا در طول درمان از طرف گاز اوزون IV ایجاد شوند. همین امر باعث مسدود شدن شریان‌های بیمار شده و بیماری‌های جدی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را ایجاد می‌کند.

3- واکنش هرکسایمر 

پس از جلسات اوزون درمانی ممکن است بیمار دچار علائم آنفولانزا شود، چرا که اوزون درمانی التهابات را کاهش می‌دهد و باکتری‌ها را از بین خواهد برد. واکنش هرکسایمر در پی استنشاق اوزون ایجاد می‌شود. در موارد نادر عوارض و خطرات اوزون تراپی می‌تواند منجر به بیماری‌های ریوی مانند آسم شود.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب

آگاهی از عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیماران ضرورت دارد. در حال حاضر بسیاری از افراد از این روش درمانی استفاده می‌کنند، اما همانطور که گفتیم این متد ممکن است عوارض نادری داشته باشد و وضعیت بیمار را بدتر کند.

برای بهره از مزایای اوزون تراپی و از بین بردن عوارض آن اولین گام این است که به یک پزشک حاذق و مجرب مراجعه کنید. در صورت رعایت استانداردهای درمانی، خطرات احتمالی از بین خواهد رفت. استانداردهایی که باید حتماً در هنگام اوزون درمانی به آن توجه شود، شامل موارد زیر است:

1- انتخاب دستگاه‌های باکیفیت و به روز و دارای گواهینامه ایمنی

2- استفاده از روش‌های استاندارد برای جمع آوری اوزون

3- اعمال پروتکل‌های مشخص و استاندارد برای تزریق گاز اوزون

4- استفاده از سیستم بسته‌بندی مناسب که از خارج شدن باقیمانده اوزون پزشکی در هنگام تولید اوزون جلوگیری خواهد کرد.

[caption id="attachment_7934" align="aligncenter" width="600"]کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب[/caption]

اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟

تزریق گاز اوزون تأثیر بسیار زیادی بر بافت‌ها دارد و دارای مولکولی با قدرت اکسیداسیون قوی می‌باشد. بنابراین باید از طریق روش‌های مناسب و در میزان غلظت مناسب به کار گرفته شود. اوزون تراپی برای درمان دیسک کمر، دیسک گردن، درد زانو، بیماری‌های عفونی و باکتریایی، بیماری‌های حاد، تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم‌ها و ... استفاده می‌شود و یک روش پیشگیرانه برای بیماری‌های عصبی و پیری زودرس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی دیسک گردن

بهبود زخم های مزمن

از جمله موارد دیگری که به عنوان مزایای اوزون درمانی می‌توان از آن یاد کرد این است که این روش باعث بهبود زخم‌های مزمن می‌شود، چرا که درمان مؤثر و قدرتمندی برای مقابله با باکتری‌ها، انگل‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها است و به مرور زمان توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با سموم نیز افزایش می‌یابد.

در علم پزشکی روسیه نیز مطالعات در مورد تأثیر اوزون درمانی نشان داده بیمارانی که دارای سندروم روده تحریک پذیر بوده‌اند و تحت درمان از طریق این روش قرار گرفته‌اند، پیشرفت قابل توجهی در میکروبیوت روده را تجربه کرده‌اند.

[caption id="attachment_7931" align="aligncenter" width="600"]اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟ اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟[/caption]

خلاصه مطالب

کسب اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند به جای روش‌های دیگر از جمله جراحی از آن بهره ببرند، بسیار ضروری است، چراکه بیماران باید در چند جلسه تزریق گاز اوزون را انجام دهند و چنانچه شرایط نامناسبی داشته باشند، نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

از فواید و مزایای اوزون تراپی بهبود دردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین درمان انواع دیسک کمر و گردن یا درمان زانو درد است. در کنار فوایدی که انجام اوزون تراپی دارد، ممکن است برخی از بیماران دچار عوارض نادر اوزون تراپی شوند. برای کاهش خطرات اوزون درمانی توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان ماهر و مجرب در زمینه تزریق اوزون مراجعه کنید. کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز برای تزریق گاز اوزون به شکل مؤثر می‌باشد و شما می‌توانید تمام فرایند درمان خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.



برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و عوارض و مزایای اوزون تراپی

عوارض و مزایای اوزون تراپی

آشنایی با عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند از طریق این متد درمانی برای درمان انواع عارضه‌های ستون فقرات یا آسیب‌های عضلانی تحت درمان قرار بگیرند، بسیار اهمیت دارد. این متد سال‌ها است که مورد پژوهش و مطالعه از سوی متخصصان پزشکی قرار گرفته و تاکنون اثرات مفیدی بر طیف وسیعی از بیماران داشته است. تزریق گاز اوزون باعث افزایش گردش اکسیژن در جریان خون افراد و بهبود نواحی آسیب دیده می‌شود و اگر اوزون درمانی به صورت منظم انجام شود، به مرور تاثیرات زیادی بر بیماران خواهد داشت.

مزایای اوزون تراپی یا اوزون درمانی به حدی گسترده است که بسیاری از بیماران سعی می‌کنند به جای عمل‌های جراحی یا تزریق استروئیدها از آن استفاده کنند. برخی نیز در مورد عوارض اوزون تراپی سؤال دارند. باید در این خصوص اشاره کنیم که اگر اوزون تراپی توسط متخصصان توانبخشی انجام شود، کمترین عارضه را به همراه خواهد داشت. از آنجا که بسیاری در ارتباط با عوارض و مزایای اوزون تراپی سؤال دارند، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها 

عوارض و مزایای اوزون تراپی در علم پزشکی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و بیماران باید با فواید اوزون تراپی و خطرات احتمالی آن آشنا باشند. اوزون تراپی یکی از بهترین متدهای درمانی برای افرادی است که دچار عارضه‌های عضلانی و ستون فقرات هستند. در این متد گاز اوزون از طریق روش‌های مختلفی وارد بدن فرد می‌شود. روش‌های زیادی برای وارد کردن اوزون به بدن بیمار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روش مقعدی، واژینال، تزریق زیرجلدی و تزریق عضلانی اشاره نمود.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

اوزون تراپی از طریق روش هوموتراپی نیز انجام می‌شود و خون بدن بیمار در معرض اوزون قرار می‌گیرد و دوباره به بدن وی تزریق خواهد شد. در هنگام درمان بیماران از طریق روش اوزون تراپی ۹۸ درصد اکسیژن به جای می‌ماند. در این فرایند نمونه‌ای از گازهای فعال در بدن فرد افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث تولید آنتی اکسیدان خواهد شد.

از مهمترین مزایای اوزون درمانی کاهش التهابات نواحی دچار آسیب است که پس از چند جلسه تأثیر خود را نشان می‌دهد. اما در کنار فواید اوزون تراپی، ممکن است بیمار با عوارض آن مواجه شود. بنابراین پزشکان توصیه می کنند که حتما فرایند اوزون درمانی و مراقب های پس از آن را بررسی کنند.

[caption id="attachment_7933" align="aligncenter" width="600"]عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها  عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها[/caption]

آشنایی با مزایای اوزون تراپی

عوارض و مزایای اوزون تراپی قبل از شروع فرایند درمان باید مورد بررسی قرار گیرد. در طب جدید تحقیقات و مطالعات زیادی در زمینه درمان بیماری‌ها از طریق اوزون تراپی صورت می‌گیرد. در حال حاضر مزایای اوزون درمانی بسیاری از پزشکان را شگفت زده کرده است. از جمله فواید و مزایای اوزون تراپی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

بهبود زانو درد

درمان و بهبودی دیسک کمر

افزایش روند بهبود آرتروز گردن

درمان کامل دیسک گردن

تقویت سیستم ایمنی

افزایش عملکرد ورزشی

تقویت کردن سیستم تنفسی

[caption id="attachment_7930" align="aligncenter" width="600"]آشنایی با مزایای اوزون تراپی آشنایی با مزایای اوزون تراپی[/caption]

از بین بردن  باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، مخمرها، انگل ها

تسکین درد ناشی از زخم ها و شکستگی ها

بهبود دهنده سیستم گردش خون با پاک کردن شریان ها و وریدها

محدود نمودن آسیب های ناشی از سکته مغزی

کاهش دادن ریتم غیرطبیعی قلب

عملکرد بهتر مغز و حافظه و سیستم محافظ عصبی

کاهش دادن خطرات و عوارض دیابت

افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها

افزایش استقامت بیمار

بهبودی الگوی خواب

ترمیم بافت‌ها از طریق افزایش سرعت آزادسازی فاکتورهای رشد

افزایش آنتی اکسیدان‌های موجود در بدن

کاهش دادن التهابات مزمن

حفظ انسجام غشای RBC در نتیجه فعال شدن مسیر پنتوز

کاهش یافتن ویسکوزیته خون

جوانسازی پوست

با مراجعه به کلینیک prp دکتر یوسفی به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی غرب تهران می‌توانید عوارض و خطرات اوزون تراپی را به میزان قابل توجه کاهش دهید، چرا که تمام مراحل درمان تحت نظر توانبخشان و پزشکان متخصص انجام می‌شود. برای ثبت نوبت خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

مهمترین عوارض اوزون تراپی

اوزون تراپی در کنار فواید بسیاری که دارد، ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. برخی از این عوارض ممکن است به دلیل شیوه نادرست درمان ایجاد شود. برخی عوارض نادر نیز به علت حساسیت‌ها و تداخل به وجود می‌آیند.

اوزون چنانچه در یک مکان نامناسب استفاده شود، باعث تحریک بیش از حد بافت ریه می‌شود و افرادی که مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند بیماری‌های انسداد ریه هستند، ممکن است به دچار مشکلات حاد شوند.

یکی دیگر از عوارض اوزون تراپی این است که اگر فرد بیش از حد اوزون دریافت کند، پس از ورود میزان گاز تزریقی به ریه‌ها ممکن است دچار تنگی نفس شود. در کل مهمترین عوارض اوزون تراپی را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

1- گرفتگی و ناراحتی روده

یکی از خطرات اوزون تراپی زمانی رخ می‌دهد که گاز اوزون وارد بدن بیمار می شود و به قسمت روده آسیب می‌رسد.

2- آمبولی هوا

چنانچه حباب‌های هوا در طول درمان از طرف گاز اوزون IV ایجاد شوند. همین امر باعث مسدود شدن شریان‌های بیمار شده و بیماری‌های جدی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را ایجاد می‌کند.

3- واکنش هرکسایمر 

پس از جلسات اوزون درمانی ممکن است بیمار دچار علائم آنفولانزا شود، چرا که اوزون درمانی التهابات را کاهش می‌دهد و باکتری‌ها را از بین خواهد برد. واکنش هرکسایمر در پی استنشاق اوزون ایجاد می‌شود. در موارد نادر عوارض و خطرات اوزون تراپی می‌تواند منجر به بیماری‌های ریوی مانند آسم شود.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب

آگاهی از عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیماران ضرورت دارد. در حال حاضر بسیاری از افراد از این روش درمانی استفاده می‌کنند، اما همانطور که گفتیم این متد ممکن است عوارض نادری داشته باشد و وضعیت بیمار را بدتر کند.

برای بهره از مزایای اوزون تراپی و از بین بردن عوارض آن اولین گام این است که به یک پزشک حاذق و مجرب مراجعه کنید. در صورت رعایت استانداردهای درمانی، خطرات احتمالی از بین خواهد رفت. استانداردهایی که باید حتماً در هنگام اوزون درمانی به آن توجه شود، شامل موارد زیر است:

1- انتخاب دستگاه‌های باکیفیت و به روز و دارای گواهینامه ایمنی

2- استفاده از روش‌های استاندارد برای جمع آوری اوزون

3- اعمال پروتکل‌های مشخص و استاندارد برای تزریق گاز اوزون

4- استفاده از سیستم بسته‌بندی مناسب که از خارج شدن باقیمانده اوزون پزشکی در هنگام تولید اوزون جلوگیری خواهد کرد.

[caption id="attachment_7934" align="aligncenter" width="600"]کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب کاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب[/caption]

اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟

تزریق گاز اوزون تأثیر بسیار زیادی بر بافت‌ها دارد و دارای مولکولی با قدرت اکسیداسیون قوی می‌باشد. بنابراین باید از طریق روش‌های مناسب و در میزان غلظت مناسب به کار گرفته شود. اوزون تراپی برای درمان دیسک کمر، دیسک گردن، درد زانو، بیماری‌های عفونی و باکتریایی، بیماری‌های حاد، تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم‌ها و ... استفاده می‌شود و یک روش پیشگیرانه برای بیماری‌های عصبی و پیری زودرس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی دیسک گردن

بهبود زخم های مزمن

از جمله موارد دیگری که به عنوان مزایای اوزون درمانی می‌توان از آن یاد کرد این است که این روش باعث بهبود زخم‌های مزمن می‌شود، چرا که درمان مؤثر و قدرتمندی برای مقابله با باکتری‌ها، انگل‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها است و به مرور زمان توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با سموم نیز افزایش می‌یابد.

در علم پزشکی روسیه نیز مطالعات در مورد تأثیر اوزون درمانی نشان داده بیمارانی که دارای سندروم روده تحریک پذیر بوده‌اند و تحت درمان از طریق این روش قرار گرفته‌اند، پیشرفت قابل توجهی در میکروبیوت روده را تجربه کرده‌اند.

[caption id="attachment_7931" align="aligncenter" width="600"]اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟ اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟[/caption]

خلاصه مطالب

کسب اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند به جای روش‌های دیگر از جمله جراحی از آن بهره ببرند، بسیار ضروری است، چراکه بیماران باید در چند جلسه تزریق گاز اوزون را انجام دهند و چنانچه شرایط نامناسبی داشته باشند، نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

از فواید و مزایای اوزون تراپی بهبود دردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین درمان انواع دیسک کمر و گردن یا درمان زانو درد است. در کنار فوایدی که انجام اوزون تراپی دارد، ممکن است برخی از بیماران دچار عوارض نادر اوزون تراپی شوند. برای کاهش خطرات اوزون درمانی توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان ماهر و مجرب در زمینه تزریق اوزون مراجعه کنید. کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز برای تزریق گاز اوزون به شکل مؤثر می‌باشد و شما می‌توانید تمام فرایند درمان خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.



برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و عوارض و مزایای اوزون تراپی

اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی یکی از بی‌خطرترین تکنیک‌های پزشکی مورد استفاده در مراکز اوزون تراپی است. این روش نه تنها باعث درمان کامل بیماری‌های ستون فقرات و عارضه‌های عضلانی می‌شود، بلکه برای درمان درد ناشی از التهابات نیز بسیار مفید است.

در مقایسه با روش‌های پرخطر مانند تزریق استروئیدها یا روش جراحی، اوزون تراپی یک روش غیر تهاجمی بدون خطر است و چنانچه همراه با دیگر درمان‌های ترمیم کننده از جمله پرولوتراپی انجام شود، می‌توان به میزان زیادی دردهای استخوانی و عضلانی را درمان کرد. در ادامه این مقاله در ارتباط با اثرات و کاربرد اوزون تراپی اشاره خواهیم کرد.

اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی

اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌های جایگزین طب قدیم است و تزریق اوزون و آزاد شدن میزان زیادی اکسیژن در خون افراد، تأثیر زیادی بر ناحیه درد دارد. استفاده از روش اوزون درمانی برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، درمان آرتروز و زانو درد بسیار مؤثر می‌باشد.

 اثرات این اوزون تراپی پس از چند جلسه بر روی بدن بیمار مشاهده می شود. این روش که به عنوان روش سازگار با بدن کاربرد دارد، کمترین عوارض جانبی را بر جای خواهد گذاشت. درمان از طریق تزریق اوزون در زمان کوتاهی باعث بهبودی بیمار می‌شود و نتیجه آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی

علت تأثیر درمانی اوزون از نظر علمی ثابت شده است. همانطور که می دانید درد بر اثر التهابات ایجاد می‌شود و التهابات نیز نشان دهنده آسیب به بافت‌های بدن می‌باشد. در نتیجه جلوی اکسیژن رسانی به بافت‌هایی که دچار آسیب هستند، گرفته می‌شود.

از این رو با تزریق گاز اوزون، اکسیژن موجب تولید کردن انرژی در سلول‌ها می شود. همین امر واسطه‌های شیمیایی نواحی آسیب دیده را فعال خواهد کرد. در واقع یکی از مهمترین اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی، ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده و درمان التهابات است.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی

بسیاری از بیماران به طور دقیق نمی‌دانند در هنگام اوزون تراپی از چه روش‌هایی استفاده می‌شود. روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی عبارتند از:

1- گاز اوزون را می‌توان با آب مخلوط وارد بدن کرد.

2- تزریق گاز اوزون می‌تواند از طریق واژینال یا رکتوم به بدن انجام شود.

3- یکی دیگر از روش‌ها، از طریق اوتوهماتراپی است که خون از بدن شخص گرفته و با گاز اوزون مخلوط می‌شود و دوباره از طریق تزریق داخل ورید یا عضلات، وارد بدن خواهد شد.

3- در یکی دیگر از روش‌ های اوزون تراپی از آب یا روغن گیاهی غنی شده با گاز اوزون برای درمان سوختگی‌ها، عفونت‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود.

4-  آبی که با اوزون غنی شده باشد با تزریق به داخل مفصل‌ها می‌تواند در درمان انواع آرتروز و آرتریت روماتوئید به کار رود. به این منظور اوزون به طور دقیق از طریق ریشه داخل مفصل به ناحیه ملتهب وارد می‌شود. در نتیجه بیمار پس از چند جلسه اوزون تراپی بهبود چشمگیری را مشاهده می‌کند.

روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی

کاربرد اوزون تراپی یا اوزون درمانی

کاربرد اوزون تراپی برای انواع مشکلات عضلانی یا استخوانی است و افراد می‌توانند برای درمان موارد زیر از طریق این تکنیک نوین پزشکی اقدام کنند.

۱- درمان کردن دردهای شدید کمر و گردن

۲- بورسیت یا تاندونیت شانه

۳- درد زانو به علت سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال یا آرتروز

۴- دردهای مزمن در تمام عضلات بدن

۵- کمک به درمان بیماری های بدخیم (سرطان)

۶- بهبود کامل زخم های ناشی از دیابت

چناچه علائم بیماری عضلانی یا اسکلتی بیش از دو ماه در بیمار وجود داشته باشد، روش اوزون تراپی بسیار مفید خواهد بود و بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از تزریق درد به طور کامل از بین خواهد رفت. برای درمان هرچه سریعتر می توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از کلینیک‌های معتبر اوزون تراپی مراجعه کنید. متخصصان این مرکز درمانی مراحل تزریق اوزون را در چندین مرحله انجام می‌دهند و با ارائه بهترین مراقبت‌های درمانی برای بهبود شما بیماران گرامی اقدام خواهند کرد. 

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

مزایای اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی مزایای مختلفی دارد و همین امر کمک می کند بیماران به عنوان یک روش درمانی مؤثر برای انواع دردها از جمله درد شانه، دیسک گردن، دیسک کمر، آرتروز و... از آن بهره ببرند. در مجموع این نوع روش درمانی مزایای زیر را دارد:

۱- اوزون تراپی قابلیت تنظیم سیستم ایمنی بدن را خواهد داشت.

۲- باعث افزایش اکسیژن رسانی به نواحی ملتهب می‌شود و جریان خون را در قسمت سلول‌های آسیب دیده افزایش می‌دهد.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی دیسک گردن

۳- تأثیر آنتی اکسیدان‌ها را افزایش خواهد داد و از تخریب سلول‌های حیاتی بدن جلوگیری می‌کند.

۴- گاز اوزون یک محرک قدرتمند برای تولید میتوکندری است.

۵- اوزون تراپی با اصلاح چرخه تولید انرژی در بدن مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

استفاده از پی آر پی همزمان با اوزون تراپی

در کلینیک‌هایی که از پی آر پی هنگام اوزون تراپی استفاده می‌شود، روند درمان سریعتر پیش خواهد رفت. تزریق prp در درمان موارد زیر بسیار کاربرد دارد:

۱- درمان زانوهای بدون غضروف

۲- استفاده از روش prp باعث بهبود عملکرد مفاصل از جمله مفصل زانو می‌شود.

۳- تزریق prp به جای جراحی

استفاده از پی آر پی همزمان با اوزون تراپی یا اوزون درمانی

 

۴- تزریق پی ‌آر‌ پی در مفاصل باعث کاهش علائم تورم و درد و افزایش کیفیت روند درمان بیمار می شود.

۵- تزریق پی آر پی برای بازسازی زانو

۶- زمانی که پلاکت‌ها در بدن دچار آسیب می شوند، پی آر پی حجم پلاکت‌ها در محل تزریق را افزایش می دهد و روند بازسازی بافت‌ها سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مقالات بیشتر: عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر

 

خلاصه مطالب

اوزون درمانی از روش‌های بی‌خطر و بدون عارضه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد زانو، درد مفاصل، دیسک گردن، دیسک کمر، شانه درد و ... می‌باشد و افرادی که دچار بیرون زدگی دیسک گردن یا کمر هستند، در مدت زمان کوتاهی می‌توانند برای درمان بیماری خود اقدام کنند. روش‌ های اوزون درمانی متنوع است و پزشکان متخصص بر اساس نوع آسیب بهترین شیوه درمان به بیماران پیشنهاد می‌دهند.

 

 

اثرات اوزون تراپی تنها پس از چند جلسه مشاهده می شود و بسیاری از بیماران از این روش رضایت دارند. از آنجا که اوزون تراپی و مراحل

تزریق گاز اوزون باید توسط پزشک متخصص و به درستی انجام شود، حتماً به کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا از عوارض جانبی آن جلوگیری شود. کلینیک پی‌آر‌پی دکتر یوسفی از بهترین کلینیک‌های غرب تهران است متخصصان و تیم متخصص توانبخشی این مرکز درمانی به بهترین شکل انواع بیماری‌های مربوط به گردن، آرنج، زانو و آرتروز را درمان خواهند کرد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.


منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟



اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن یک روش درمانی موثر برای بهبود فتق یا بیرون زدگی دیسک‌های گردن است. عوامل زیادی باعث ایجاد دیسک گردن می‌شوند و زمانی که پارگی در قسمت دیسک رخ می‌دهد، به اعصاب نخاع و مهره‌ها فشار زیادی وارد شده و فرد درد شدید را احساس می‌کند. از مهمترین مزایای اوزون تراپی گردن این است که هیچ آسیبی به بافت‌های سالم اطراف ناحیه دیسک وارد نمی‌شود و بیمار پس از تزریق اوزون می‌تواند دوباره فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

اگر می‌خواهید دچار عوارض اوزون تراپی گردن نشوید، توصیه می‌کنیم حتماً مراحل تزریق اوزون را تحت نظر متخصصان اوزون درمانی انجام دهید. پزشکان متخصص پس از انجام هر مرحله، به بیماران مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن و همچنین میزان فعالیتی که باید داشته باشند توصیه می‌کنند. از آنجا که کسب اطلاع در ارتباط با هزینه اوزون تراپی گردن و مراحل انجام آن بسیار اهمیت دارد، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

اوزون تراپی دیسک گردن چیست؟

اوزون تراپی دیسک گردن یکی از روش‌های موثر درمانی است. که برای کنترل و کاهش درد و همچنین بهبود کامل بیمارانی که از ناحیه گردن دچار آسیب شده‌اند، توصیه می‌شود. اوزون درمانی دیسک گردن یک روش غیر تهاجمی است و پس از چند جلسه تزریق اوزون، بهبود موثری در ناحیه دیسک که دچار لغزش و افتادگی شده مشاهده خواهد شد.

معمولاً از روش اوزون درمانی گردن برای درمان التهابات فتق دیسک گردن بهره می‌برند و با توجه به اینکه گاز O3 در بافت‌های بدن تبدیل به اکسیژن می‌شود و در دسترس سلول‌ها قرار می‌گیرد، این روش می‌تواند به روند بهبود بیماران کمک زیادی بکند. در اوزون تراپی گردن با افزایش یافتن مقاومت بدن و توده‌های عضلانی، میزان فشار در ناحیه دیسک به تدریج کم خواهد شد.

اوزون تراپی دیسک گردن چیست؟

مراحل اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن در حال حاضر در علم پزشکی بسیار کاربرد داشته و به عنوان بهترین روش‌ها برای درمان و بهبودی کامل دیسک‌ها گردن شناخته می‌شود. در روش اوزون درمانی دیسک گردن، ابتدا بیمار به اتاق عملی که مجهز به دستگاه فلوئوروسکوپی است انتقال داده می‌شود. سپس دیسک‌های مشکل‌دار مشخص خواهند شد. پس از آن یک تزریق برای ایجاد بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا سوزن دیسکوگرافی وارد دیسک گردن شود.

در این روش گاز به صورت مستقیم وارد هسته دیسک می‌شود و از حجم داخلی آن کاسته خواهد شد. کاهش حجم دیسک به دلیل اکسیده شدن پروتئوگلیکان‌ها که یک نوع پروتئین ژل مانند در مرکز دیسک است، اتفاق می افتد. با کم شدن حجم دیسک فشاری که به ریشه‌های عصبی وارد شده کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه درد بیمار نیز کمتر خواهد شد.

روش اوزون درمانی گردن دردناک نیست و افرادی که وارد این فرایند درمانی می‌شوند، می‌توانند به راحتی درد را تحمل کنند. پس از اینکه تمام مراحل تزریق گاز انجام شد، سوزن از ناحیه اتصال خارج می‌شود و فرد بیمار باید مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن را به طور مناسبی انجام دهد تا اثرگذاری تزریق اوزون را پس از هر جلسه مشاهده کند.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

انواع روش اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن معمولاً به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

اوزون درمانی گردن از طریق تزریق گاز اوزون به عضلات

در اکثر موارد جهت اوزون درمانی گردن از سوزن‌های مزوتراپی برای تزریق اوزون به داخل عضله و زیر پوست استفاده می‌شود. در این شیوه میکروسیرکولاسیون ناحیه دیسک افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو زمانی که جریان خون و اکسیژن رسانی بالا می‌رود،  در مدت زمان کوتاهی درد بیمار کاهش می‌یابد.

انواع روش اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی گردن به روش تزریق اوزون داخل دیسک

شیوه اوزون تراپی دیسک گردن به صورت تهاجمی و مستقیم است که بر روی دیسک اعمال می‌شود. در این روش گاز o3 از طریق تزریق با یک سوزن بلند وارد دیسک می‌شود. اوزون تراپی داخل دیسک فقط یک بار صورت خواهد گرفت. از آنجا که حجم دیسک در یک جلسه کاهش پیدا می‌کند و التهابات از بین می‌رود، فشار روی اعصاب گردن نیز کاهش پیدا کرده و درد به صورت قابل توجهی کم می‌شود.

برای انجام مراحل اوزون درمانی گردن توسط پزشکان متخصص می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی مراجعه نمایید. متخصصان این کلینیک با داشتن سابقه درخشان در درمان دیسک گردن از طریق روش اوزون تراپی می‌توانند به طور موثر دیسک گردن شما را درمان کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

مزایای اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی گردن یک روش بی‌خطر برای درمان دیسک گردن است. علاوه بر این دوران نقاهت آن کوتاه‌تر بوده و عوارض کمتری نسبت به جراحی دارد. در کل مزایای اوزون تراپی گردن دیگری را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱- در این روش هیچ نوع آسیبی به بافت‌های سالم اطراف دیسک وارد نمی‌شود و روند بهبودی سریع اتفاق می‌افتد.

۲- بیمار می‌تواند پس از هر جلسه تزریق فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

۳- از دیگر مزایای اوزون تراپی گردن این است که بیمار غالباً به تکرار تزریق اوزون پس از اتمام دوره درمان نیاز نخواهد داشت و چنانچه نیاز باشد، میزان موفقیت آن بالاتر خواهد رفت.

۴- با توجه به اینکه جراحی ستون فقرات خطرات زیادی دارد، اوزون درمانی گردن بهترین روش جایگزین است و عوارض ناشی از آن بسیار خفیف می‌باشد.

۵- از مهمترین مزایای اوزون تراپی دیسک گردن این است که در بسیاری از موارد بیماران در یک جلسه تزریق به طور کامل درمان می‌شوند و نیازی به تزریق دوم ندارند.

عوارض اوزون تراپی دیسک گردن

بسیاری از پژوهش‌های علمی اوزون درمانی دیسک گردن را یک روش بی‌خطر می‌دانند. با این حال هنوز نگرانی‌هایی در مورد تکنیک تزریق اوزون در گردن و عوارض جانبی آن وجود دارد. به طور کلی عوارض ناشی از اوزون درمانی دیسک گردن عبارتند از:

۱- عفونت ستون دیسک (دیسکایتیس)

۲- احتمال خونریزی رتینال (شبکیه)

۳- خطر آبسه ستون فقرات

۴- بروز سپتی سمی (عفونت خطرناک در خون)

۵- آسیب قلبی و آمبولی ریوی (PE) در موارد نادر

۶- بروز عارضه های کوچک مانند درد در ناحیه تزریق

عوارض اوزون تراپی دیسک گردن

هزینه اوزون تراپی گردن

هزینه اوزون تراپی گردن معمولاً براساس نوع کلینیک و شهری که بیمار در آن سکونت دارد. متفاوت است. اگر کلینیک درمانی دارای متخصصان توانبخشی و همراه با تجهیزات مدرن باشد، قاعدتاً میزان هزینه اوزون تراپی بیشتر خواهد بود. بنابراین افرادی که در مورد هزینه اوزون تراپی گردن سوال دارند، باید ابتدا از پزشک خود در مورد تعداد جلساتی که باید تحت درمان باشند اطلاعات لازم را کسب کنند.

مقالات پیشنهادی: دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن

۱- پس از تزریق اوزون باید حتماً ۲۰ دقیقه دراز بکشید. اوزون حتی پس از تزریق نیز در بدن تاثیرگذار است. دراز کشیدن این فرصت را می‌دهد که گاز تزریق شده در بدن چرخیده و سموم باقی مانده در دیسک دفع شود.

۲- پس از هر جلسه اوزون درمانی گردن، آب کافی بنوشید و از مکمل‌ها استفاده کنید. مکمل‌ها باعث جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود. شما باید یک ساعت پس از تزریق از مکمل‌ها استفاده کنید. ویتامین‌های مصرفی نیز شامل  ویتامین B ،C ،E ،A، سلنیوم، زینک، N-استیل سیستئین و مس هستند.

۳- پس از اوزون تراپی گردن سعی کنید از خوردن غذاهای سنگین و زیاد بپرهیزید.

مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن

خلاصه مطالب

اوزون تراپی دیسک گردن یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای بهبود عارضه دیسک گردن است. افرادی که دچار بیرون زدگی یا فتق دیسک گردن هستند، می‌توانند طی چند جلسه درمانی برای کنترل، کاهش و از بین بردن درد خود از طریق این روش اقدام کنند. مزایای اوزون تراپی گردن به حدی است که بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند از این روش به عنوان روش جایگزین جراحی استفاده کنند، چراکه جراحی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری در ناحیه گردن ایجاد کند.

 

 

در علم پزشکی هنوز در مورد عوارض اوزون تراپی گردن و تکنیک‌های تزریق آن نگرانی‌هایی وجود دارد، اما با این حال این روش کم عارضه ترین روش درمانی است و چنانچه توسط متخصصان توانبخشی صورت گیرد، از بسیاری از عوارض جلوگیری می‌شود. شما بیماران گرامی داشتن اطمینان خاطر از انجام اوزون تراپی گردن، می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان یکی از بهترین مراکز اوزون درمانی دیسک گردن در غرب تهران مراجعه کنید تا از مراقبت های پس از اوزون تراپی نیز بهره‌مند شوید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و اوزون تراپی دیسک گردن